Tuesday, January 14, 2014

Hikmat Mengecat Nenek Tujuh Petala Naga

Re-Blogged from Wednesday, April 25, 2012


Nota mula:
Pretty much inspired by Tepung Talam Si Gula Merah
version less ajinomoto no sugar
My febret neyh... 
Paling aku kan ter'galvanized' 
(kwang-kwang-kwang... terminology yang baru berjaya aku reka)
 jikalau lah  dapat makan Tepung Talam Si Tepung Suji.. MashaAllah! Wolla...!


Apa-in yang dicat? Jawapnya Si Pintu Gua

Jurus Hikmat 1 : Apa-apa-in aku terjengket-jengket tak mencecah sehasta?
Jurus Hikmat 2 : Apa-apa-in aku menabrak roller shutter dengan gerakan stroke kung fu mentadu?
Jurus Hikmat 3 : Apa-apa-in aku memberus gaya di atas sandal baji rona ebony empat inchi ku?
Jurus Hikmat 4 : Apa-apa-in aku memalit berkelubung dalam selubung berlabuchi hitam
ber-blink-blink disinari mentari pagi pukul sembilan?
Jurus Hikmat 5 : Apa-apa-in setegar likat melekat cat galvanised beneath the layer, bagai zulmat dosa qalbuku?
Jurus Hikmat 6 : Apa-apa-in rona zaitun tua melatari open and close sesame? Wat-Tiin-i Wa-az-Zaituun...  Maka seraya aku melagukan Wat-Tiin-i Wa-az Zaituun sebagai fuelseniku. Therapy bukan lethargy buat jiwa halusku
Jurus Hikmat 7 : Apa-apa-in aku buat sahaja... tanpa banyak bicara soalnya?

.

No comments:

Post a Comment